۱۳۸۸ آذر ۶, جمعه

از بیت صدای قُد قُدی می ‌آید!

دوستی داریم که خودش و همه فامیلش حوالی کاخ و جمهوری زندگی میکنند. امروز میگفت چند شبه که از بیت صدای قُد قُد میا‌د! این صدا رو همه اهالی اون محل و اطراف شنیده‌اند. این قُدقُد شبونه همون پنجول خونی نشون دادن به آحاد مردم است، آحاد هم که از نظر علمای وقیح الولایه و بلاخص شخص آغُل عبارتند از جمیع انسانهای شریف، آزاده، آگاه و تحصیلکرده‌ای که وجودشان از نجاست به این آغل، بری و بدور مانده. راستی گفتم "آغُل"، اینو هم بگم که این آغُل برداشت آزاد و نزدیک به مضمونی از همان "آغا" میباشد! چرا؟! . . . به این دلیل که آغل جایی بوده که چهارپایان و دامها را در آن نگه میداشتند. حالا که اینروزها هر چه دام و چهارپا ست تو آغاست و جمیعن اونجا تو تعفن هم میلولند میشه بجای اون آغا گفت آغل! تازه یه روز همونجا براش جای حرم و گنبد و مناره یه آغل میسازیم و هر چی دام و استر و چهارپا ازش بجا مونده رو هم میریزم تو ضَریش(همون ضریحش!) صفا کنن اونجا. کودشون رو هم همچین مکانیزه ارسال میکنیم برای جنبش سبز علفی‌شون!

از اصل حرفمون دور نشیم. راجع به این ماجرای قدقد از این دوست پرسیدم حالا چرا قدقد؟ چرا صداشو عوض کرده؟ چرا زده تو کار مرغ و خروس؟ قبلنا پارسی میکرد، وَقی میزد، جیری میکشید، یعنی لطیف شده؟

گفت نه بابا! ساده شدی؟ مجبوریه، یعنی فشار بهش زیاد اومده، آبستنه، همینجوری صداش تغییراتی کرده. میگفت حالا از این ناز ترم میشه! کبک میشه، فنچ میشه بعد هم کم کم میفته به ویز ویز تا دیگه مگس کش بشینه رو ملاجش و برا همیشه خفه بشه. میگفت اوضاعش بدجور ریخته بهم. تازه هنوز نمیدونه عکسش تو همین شهر پاره پوره شده و روش راه مبسوطی رفتن. هنوز نفهمیده آتیش زدنهای عکسش داره مد میشه. همچین فقط یه نمه بگوشش رسوندن که مردم دیگه فهمیدن بابا این مموتی که آخه تو سایز این اراجیف نیست، برا همین دیگه دارن کم کم از شما تو دلشون یه حرفایی میزنند! . . .

تو دلشون؟ بابا این حرفای تو دلی که مال بیست سال پیش بود الآن براش تو دلی چیز بهتر گذاشتن کنار. آغل جون! همینطور که قُد قُد میکنی یادت باشه از قدیم چی گفتن. دیوار موش داره، موشم گوش داره، موشها هم تازگی از ماهواره تام و جری میبینن، برا خودشون رفیق گربه دارن، گربه‌هام تو شهر میگردن . . . خلاصه حرف و خبر میرسه، میدونم هوات بدجور پسه!

آغل جون بساط مکان کِشیت رو دیگه باید جمع کنی. بعله، اون مقام دیگه معلق شده، کله پا! سرتو بالا کن تا مردمو ببینی!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر